Kreatywność jest ważna, czyli kolejny maniaKalny konKurs zakończony

W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy kolejny z naszych manikalnych konKursów. Tradycyjnie zabawa cieszyła się dużym zainteresowaniem, choć tym razem przed uczestnikami postawiliśmy naprawdę trudne zadanie – należało kreatywnie wypowiedzieć się na temat “Historia z telefonem, która odmieniła moje życie…“, a nagroda trafić miała do autora/autorki najciekawszej wypowiedzi.

Zabawę zakończyliśmy, zwycięzcę nagrodziliśmy, a przy czytaniu odpowiedzi się setnie ubawiliśmy. Jaki jest jednak morał z tej opowieści? Że czasami warto być kreatywnym.

Fot. Rob Boudon (Flickr, CC)

Generalnie przyjęło się uważać (słusznie zresztą), iż konkursy z bardziej skomplikowanymi pytaniami nie cieszą się tak dużą popularnością, jak proste zmagania, w które nie trzeba włożyć praktycznie żadnego wysiłku. To logiczne – im bardziej trzeba się postarać, tym mniej się człowiekowi chce. Nic dziwnego zatem, iż większość naszych konKursów bazuje na sprawdzonym schemacie, w którym wystarczy krótko odpowiedzieć na jasno sprecyzowane pytanie. Taki koncept budzi ogromne zainteresowanie i generuje dużą ilość zgłoszeń (czego przykładem może być choćby rywalizacja o telefon LG Renoir – 2,5 tysiąca prawidłowych, potwierdzonych odpowiedzi). W tym kontekście nasunąć się może jednak pytanie, dlaczego wiedząc o tym wszystkim, i tak raz na jakiś czas, na łamach maniaKalnych serwisów próbujemy „ambitniejszej” formuły konKursu, z założenia skazanej na mniejsze zainteresowanie?

Odpowiedź jest prosta ;) Otóż w niektórych wypadkach trudniejsze zmagania przynoszą większe, realne korzyści dla promowanej w ten sposób marki. Na proste pytanie czytelnicy odpowiadają w ciągu 10 sekund, czasami bez zastanowienia czy refleksji, po czym istnieje pewna szansa, iż stracą zainteresowanie tak samą zabawą, jak i reklamowanym produktem. W wypadku konkursów wymagających od uczestnika aktywności i inwencji twórczej, w naturalny sposób dochodzi do selekcji – zostają tylko Ci, którym naprawdę zależy na danej nagrodzie, bowiem widzą jej potencjał. Tym samym krystalizuje się dobrze odfiltrowana grupa docelowych, potencjalnych nabywców sprzętu z promowanym logo, a jest to przecież rzecz nie bez znaczenia w wypadku stosowania długofalowych kampanii reklamowych.

Jak widać zatem, czasami warto sięgnąć po kreatywne rozwiązania. Trzeba tylko zrobić to z głową, bo nie ma nic gorszego, niż fajny konkurs, którym nikt się nie zainteresuje ;)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>